KTM

 

IMG 5593 web

Ζήσε το όνειρο!

 

Του Τάκη Μανιάτη
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ταξιδεύει άνετα, γρήγορα, με ασφάλεια, οικονομικά και χωρίς κραδασμούς. Πετάει στο χώμα όπου σκάβει το βουνό, όπως και αν είναι. Κυκλοφορεί καθημερινά στην πόλη ή στην βόλτα, σαν μεγάλο παπί. Το 1090 Adventure R, δεν είναι εκπληκτικό μόνο στο βουνό. Είναι παντού!

Βγαίνοντας από δύο νίκες στον δυσκολότερο αγώνα του κόσμου, το Rally Dakar, το 2002 και 2003, η KTM έδωσε στην αγορά μία μοτοσυκλέτα η οποία έμελλε να αλλάξει τον ρου της ιστορίας των πραγματικών adventure: Το 950. Τα υπόλοιπα, οι κάτοχοι, οι λάτρεις, οι fan, τα ξέρουν. Αλλά το 950 Adventure δεν ήταν αυτό που λέμε «φιλική μοτοσυκλέτα». Ήταν άγριο, απότομο, απόλυτο, ιδανικό για γρήγορες διαδρομές, εντός και εκτός δρόμου, και εκπληκτικό για off road. Και ήθελε να έχεις ως προίκα αλυσίδα βενζινάδικων.

Μία γνήσια αγωνιστική μοτοσυκλέτα που ξεπήδησε από το Dakar όπως ήταν, της οποίας το πλαίσιο συνεχίζει να κερδίζει ακόμη τον θρυλικό αγώνα. Το 450 Rally το οποίο κέρδισε το Dakar του 2017, με το οποίο πανηγύρισε τον 17ο τίτλο της η KTM, βασίζεται σε εκείνο το πλαίσιο, του 950, με το οποίο ο συγχωρεμένος Fabrizio Meoni, κατακτούσε τότε το θρυλικό Rally, το 2002 και το 2003, την έρημο της Αφρικής. Ο αγώνας μεταπήδησε στην λατινική Αμερική, η κατηγορία των δικύλινδρων καταργήθηκε για λόγους ασφαλείας, η αγορά άλλαξε, η KTM παρήγαγε νέα σειρά Adventure, με το 1190 Adventure αρχικά να αλλάζει τα δεδομένα και να δείχνει την στροφή της εταιρίας προς την άσφαλτο. Με την έκδοση R, να αποτελεί την συνέχεια του 990 Adventure R, που όμως, δεν έγινε πλήρως αποδεκτή από το χωμάτινο κοινό του παλιού Adventure. Μία μοτοσυκλέτα "κυριλέ", με όλες τις ηλεκτρονικές ανέσεις, πιο εύκολη στην οδήγηση, πιο καλή για τα πάντα, σε άσφαλτο και χώμα, πιο βολική για το χώμα, ακόμη και για τον μέσο αναβάτη. Πράγματα που δυσκόλευαν τον αναβάτη του 990 R, δεν θα τα συναντούσες στο 1190. Σε συγκριτικό που κάναμε μάλιστα μεταξύ των δύο διαφορετικών κυβισμών R (990 και 1190), διαπιστώσαμε ότι παντού, το σύγχρονο, ήταν «αλλού».

Το 1190 Adventure μαζί με την έκδοση R, ήταν τα απόλυτα ''όπλα'' για sport οδήγηση, και μετά ήρθε το 1050 Adventure, με διαφορετική βάση κινητήρα, πιο απλό εξοπλισμό, σαφή ασφάλτινο προορισμό, για να ''χτυπήσει" στην καρδιά του αναβάτη που θέλει sport μοτοσυκλέτα, με χαρακτήρα KTM, πιο προσιτή οικονομικά. Ιδανική θα λέγαμε για το μεγαλύτερο ποσοστό αναβατών. Η δημιουργία του μεγαλύτερου 1290 S και R το 2017, και η κατάργηση της σειράς 1190, άφησε το δρόμο στο 1050 να μεγαλώσει, να γίνει 1090 στο όνομα, διατηρώντας τον κυβισμό. Και με νέους εκκεντροφόρους και χάρτη στην ηλεκτρονική ανάφλεξη, να αυξήσει την ιπποδύναμη από τους 95, στους 125 ίππους!

Το επόμενο βήμα; Η έκδοση R, που βασίζεται στο 1090 του 2017, το οποίο διαφοροποιείται σε λεπτομέρειες, για να γίνει πιο χωμάτινο, κατάλληλο για hardcore adventure χρήση.

Καταρχάς, έχει διαφορετικό χρωματισμό, σε λευκό φόντο, με πορτοκαλί λεπτομέρειες στα γραφικά, πορτοκαλί πλαίσιο και προστατευτικά κάγκελα, που το κάνουν να δείχνει εντυπωσιακό. Διαφοροποιείται ως προς τους ακτινωτούς τροχούς μεγαλύτερων διαστάσεων 21''-18'' (από χυτούς αλουμινένιους 19''-17'') με στεφάνια που διαθέτουν σύστημα Tubeless, και τα ελαστικά δεν χρησιμοποιούν σαμπρέλες! Τα νέα ελαστικά με τα οποία πωλείται το 1090 Adventure R είναι χωμάτινα, 90/90 - 150/70, της Continental, τα TKC TwinDuro (από 110/80 και 150/7- ασφάλτινα Metzeler Tourance Next). Μιλάμε για ελαστικά radial, με περισσότερες δυνατότητες για ταχύτητες και σταθερότητα, tubeless, και με ένδειξη πίεσης στο ηλεκτρονικό πολυόργανο. Για τους λάτρεις των 990, αυτή από μόνη της είναι τεράστια αναβάθμιση. Οι αναρτήσεις είναι νέες, πλήρως ρυθμιζόμενες εδώ (1090 Adventure: Απόσβεση συμπίεσης και προφόρτιση ελατηρίου μόνο πίσω), με το μπροστινό σύστημα να έχει διάμετρο καλαμιών 48mm από 43mm, και διαδρομές στα 220 χιλιοστά μπροστά και πίσω (από 185/190mm). H απόσταση εδάφους αυξήθηκε στα 250mm από 220, το ύψος σέλας στα 890mm από 850, το μεταξόνιο στα 1580mm από 1560 (προφανώς από ρύθμιση αλυσίδας), και το βάρος στα 207 κιλά από 205.

Τι θέλεις από μία μοτοσυκλέτα Adventure; Να σε κάνει να ζεις το όνειρο, όσο πιο εύκολα γίνεται, όσο πιο άνετα, όσο πιο γρήγορα, όσο πιο οικονομικά. Να το ζεις! Αυτό επεδίωξε η KTM με το «μικρό» (μέχρι στιγμής) Adventure της, δίνοντας στην αγορά μία μοτοσυκλέτα που μπορεί να ταξιδέψει με αξιώσεις, να φτάσει εύκολα στο πιο μακρινό βουνό, να πηγαίνει αέρα - πατέρα εκεί, και να επιστρέψει με την ίδια ευκολία στην βάση της.

Έτσι, το 1090 R, παρότι χρησιμοποιεί χωμάτινα ελαστικά από το εργοστάσιο μπορεί να ταξιδεύει άνετα στο όριο ασφαλείας τους, στα 160χ.α.ω. χωρίς θορύβους ή αστάθεια, τόσο που ξεχνάς ότι τα έχεις στην μοτοσυκλέτα. Το 1090 Adventure R δεν μεταφέρει κραδασμούς στα χέρια ή το σώμα του αναβάτη, ούτε στα πόδια του, παρά το ότι δεν χρησιμοποιεί ελαστικά παρεμβύσματα στα φαρδιά αλουμινένια οδοντωτά μαρσπιέ. Αυτά ρυθμίζουν προς τα πάνω και κάτω ώστε να σχηματίσουν τα γόνατα την επιθυμητή γωνία - εμάς δεν μας προβλημάτισε καθόλου ώστε να προβούμε σε κάποια ρύθμιση.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και μέσα στην πόλη ίσως προβληματίσει κάποιους μέτριου αναστήματος αναβάτες. Είναι όμως αρκετά επιθετική, αφού τοποθετεί τον αναβάτη "πάνω" στην μοτοσυκλέτα δίνοντας πλήρη έλεγχο. Η σέλα είναι ενιαία (απλό Adventure: Ξεχωριστά τμήματα) και ρυθμίζει ως προς το ύψος, αλλά είναι κάτι που δεν χρειάστηκα.

Το υλικό της είναι ανάμεικτο αλκαντάρα και δέρμα και είναι αντιολισθητικό με ωραίες ραφές και όμορφο αποτέλεσμα. Το ρεζερβουάρ είναι παχύ στο μπροστινό του τμήμα και σίγουρα πιο φαρδύ από του 990 Adventure στο άνοιγμα των ποδιών. Στην πράξη, δεν ενοχλεί, απλά αν έχεις οδηγήσει 990 το καταλαβαίνεις - το συνηθίζεις αμέσως χωρίς να σε ενοχλεί.

Το τιμόνι είναι κάπως χαμηλό, με ωραίες λαβές και γωνίες. Στην αρχή μου φάνηκε κάπως περίεργο αφού δεν είναι τελείως ίσιο και καθαρά «αγωνιστικό», αλλά στην πράξη συμβάλλει στη θετική και φιλική αίσθηση που προσφέρει η μοτοσυκλέτα, τόσο στην καθημερινότητα, αλλά και στο χώμα.

Η ευκολία στην οδήγηση είναι το μεγάλο ατού του 1090 Adventure R που διαθέτει ρυθμίσεις στα modes της ηλεκτρονικής ανάφλεξης σε Sport, Street, Off Road και Rain, με διαφορές στην απόκριση του γκαζιού αλλά και στην απόδοση. Αποδίδει 125 ανακοινώσιμα άλογα που στο δυναμόμετρο φτάνουν στα 95 πραγματικά για τα 2 πρώτα modes και 73 και 74 για τα άλλα δύο. Σημείωση εδώ, πως, η μοτοσυκλέτα της δοκιμής δυναμομετρήθηκε με το χωμάτινο ελαστικό το οποίο έχει απώλειες στην άσφαλτο, αλλά και στο τύμπανο του δυναμόμετρου. Χαρακτηριστικά, η απλή έκδοση 1090 Adventure, που είναι ίδια σε κινητήρα και απόδοση, με 17άρι τροχό και ασφάλτινο ελαστικό, απέδωσε στο δυναμόμετρο 108 ίππους (με εξάτμιση Akrapovic). Οπότε αν θέλουμε όλα τα άλογα, βάζουμε ασφάλτινα ελαστικά!

Τα 95 λοιπόν, έρχονται γλυκά, δίνοντας στην μοτοσυκλέτα επιτάχυνση με απίστευτη ασφάλεια. Όχι ξεσπάσματα και απότομη συμπεριφορά, αλλά ένας κινητήρας ελεγχόμενος που με την σειρά του δημιουργεί μία μοτοσυκλέτα συνεργάσιμη στα πάντα.

Οι επιλογές ρύθμισης αλλάζουν τον τρόπου με τον οποίο αποκρίνεται ο κινητήρας στο γύρισμα του δεξιού γκριπ, με τις ρυθμίσεις Off Road και Rain να έχουν μειωμένη απόκριση, για λόγους πρόσφυσης.

Η απόκριση στο 1090 R εμφανίζεται κάπως μειωμένη στο αρχικό άνοιγμα του γκαζιού, και νιώθεις την μοτοσυκλέτα λίγο «μπουκωμένη» - σαν να έχει θέμα η «ντίζα», μόνο που το γκάζι είναι ηλεκτρονικό. Λίγο μετά, η διάρκεια της απόδοσης και η ροπή από τις χαμηλές στροφές, σε ξετρελαίνει. Κάτι που μπορείς εύκολα να εκτιμήσεις στο χώμα, αφού έχοντας επιλεγμένη την 2η σχέση του κιβωτίου, μπορείς να ξηλώσεις όλο το βουνό και να κινηθείς με απίστευτα γρήγορες ταχύτητες!

Ο κινητήρας του 1090 Adventure R έχει τεράστια διαφορά σε σχέση με του 1050 από τον οποίο προέρχεται, ειδικά μετά τις μεσαίες στροφές, εκεί που το 1050 ουσιαστικά «τελείωνε». Η καμπύλη απόδοσης έχει διατηρηθεί για πολλές χιλιάδες στροφές πιο ψηλά, ενώ έχουμε την ίδια ροπή στις χαμηλές στροφές, αλλά ουσιαστική διαφορά μετά τις μεσαίες. Το 1050 ήταν και πιο κοντό σε τελική μετάδοση, κάτι που το έκανε να δείχνει ακόμη πιο δυνατό στις χαμηλές στροφές και στο άνοιγμα του γκαζιού.

Στο πέρασμα των χρόνων τα πράγματα απλουστεύθηκαν για τον αναβάτη adventure, κάτι που αποδεικνύεται και στην χρήση της νέας KTM 1090 Adventure R. Προσεκτικά επιλεγμένα ηλεκτρονικά συστήματα φροντίζουν για την ασφάλεια του αναβάτη, και την απόλαυση της οδήγησης σε κάθε τερέν.

Το φρενάρισμα ας πούμε. Στο ABS οι ηλεκτρονικές ρυθμίσεις γίνονται σε On Road, Off Road, Off - τελείως απενεργοποιημένο. Αν δεν έχεις απενεργοποιήσει το ABS στο χώμα, θα πρέπει να προσέχεις με τις κινήσεις που κάνεις ώστε να μην ενεργοποιείται συνέχεια. Τα φρένα του είναι πολύ δυνατά, οι ακτινικές δαγκάνες της Brembo αρπάζουν τους δίσκους και τους σταματούν με ελάχιστη δύναμη στη μανέτα.

Βέβαια, αν επιλέξεις τη ρύθμιση Off Road, τότε αυτόματα απενεργοποιείται μόνο το πίσω φρένο για να μπορείς να ελέγχεις τον τροχό και το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, ενώ το μπροστινό φρένο ενεργοποιεί το ABS πιο χαλαρά. Το ιδανικό φρενάρισμα. Μπορείς έτσι να φρενάρεις άφοβα στο χώμα, μειώνοντας τις αποστάσεις φρεναρίσματος, χωρίς να φοβάσαι ούτε να μπλοκάρει ο τροχός αλλά ούτε να επιμηκυνθεί το φρενάρισμα. Μπορείς τέλος να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου, απενεργοποιώντας τελείως το σύστημα.

Το Traction Control απενεργοποιείται τελείως, ενώ έχει και επιλογή Off Road, με μερική ενεργοποίηση του, σε πιο χαλαρούς ρυθμούς. Το σύστημα λειτουργεί τόσο καλά, που ακόμη και ενεργοποιημένο 100% να το έχεις, μπορείς να ανοίγεις τέρμα όλο το γκάζι, και να ντριφτάρεις στις εξόδους των στροφών άφοβα και με πλήρη έλεγχο, χωρίς να φοβάσαι να γυρίσεις σβούρα γύρω από τον εαυτό σου. Βέβαια, η επιλογή Off Road και εδώ σου δίνει την δυνατότητα να μειώσεις το ποσοστό εμπλοκής του Traction Control, έχοντας αραιά διαστήματα ενεργοποίησης, διατηρώντας παράλληλα την πρόσφυση αλλά και την ασφάλεια σε κορυφαία επίπεδα.

Γενικά οι ρυθμίσεις Off Road που διαθέτει είναι εκπληκτικές, και για τον μέσο αναβάτη off road θα φανούν ιδιαίτερα λειτουργικές και σωτήριες, παίζοντας σημαντικό ρόλο στη βόλτα κάθε επιπέδου. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι ρυθμίσεις Off Road σε ABS και Traction Control είναι έξτρα για την απλή Adventure, αλλά στην R είναι standard.

Η κατάσταση για όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα προβάλλεται στη μικρή οθόνη που διαθέτει στην αριστερή πλευρά των οργάνων το 1090 R, με τον αναβάτη να έχει τον πλήρη έλεγχο χρησιμοποιώντας τα τέσσερα κουμπιά του αριστερού διακόπτη στο τιμόνι. Από εκεί, πατώντας πάνω ή κάτω μεταφέρεσαι στις προτιμήσεις και πατώντας το enter μπαίνεις μέσα σε κάθε υπό-μενού. Στα favorites μπορείς να δεις το Trip 1, και το Trip 2, Full Range, μπαταρία, ημερομηνία, ταχύτητα, μέση ωριαία κατανάλωση. Με το γκάζι συνεχώς στο τέρμα, το 1090 R έφτασε τα 7,5 λίτρα / 100χλμ, ενώ σε καθημερινές συνθήκες, έπεσε κάτω από τα 6 πανεύκολα. Εμφανίζει στο τετράγωνο πινακάκι την θερμοκρασία αέρα, ημερομηνία, οδόμετρο, θερμοκρασία λαδιού, και μπορείς να σετάρεις ότι θες να εμφανίζεται εκεί, Π.χ., την πίεση ελαστικών, την γλώσσα, κ.α.

Εκεί θα βρεις και τα warnings που μπορείς να ρυθμίσεις ώστε να εμφανίζονται ανάλογα με τις προτιμήσεις σου.

Στον αριστερό διακόπτη συναντάς επίσης τα alarm, τα φώτα και το σινιάλο, τα φλας και την κόρνα. Δεξιά υπάρχουν μόνο το kill switch και η μίζα. Στο κέντρο των οργάνων, συναντάμε ένα μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο, το ψηφιακό ταχύμετρο, και μέσα του τις ενδεικτικές λυχνίες για το Traction Control και ABS στο κάτω μέρος, την ένδειξη ταχυτήτων, το ρολόι, το Mode που έχουμε επιλέξει, την θερμοκρασία, και την ένδειξη καυσίμου.

Τα χειριστήρια του είναι πολύ μαλακά. Ο συμπλέκτης τόσο μαλακός που νομίζεις ότι έχει σχιστεί το σωληνάκι και χάνει υγρά, προοδευτικός σε λειτουργία και άμεσος στην εντολή που του δίνεις. Μέσα στην πόλη, αλλά και στο βουνό, δεν θα κουραστούν ποτέ τα δάκτυλα, ενώ μπορείς να ελέγξεις με ακρίβεια το ποσοστό δύναμης που θες να αφήσεις να ξεχυθεί, ή να συγκρατηθεί πιέζοντας.

Η μανέτα του φρένου είναι επίσης μαλακή και η τρόμπα δυνατή, με το μπροστινό φρένο να είναι πολύ δυνατό αλλά και προοδευτικό, με δύναμη που θα χρειαστεί συνήθεια, ειδικά στο χώμα. Τα φρένα του «δεν παίζουν», είναι πολύ δυνατά και υπεραρκετά για τις δυνατότητες του.

Το λευκό - μαύρο - πορτοκαλί KTM 1090 Adventure R σε τοποθετεί επιθετικά για να κυκλοφορείς καθημερινά στην πόλη. Ελέγχεται άνετα και το σταμπιλιζατέρ που διαθέτει δεν το καταλαβαίνεις στις αργές ταχύτητες, δεν βαραίνει το τιμόνι. Όσο οι ταχύτητες ανεβαίνουν, πάλι δεν νιώθεις την συνδρομή του, αλλά το τιμόνι δεν κουνάει καθόλου - άρα το σύστημα δουλεύει καλά. Οι πολύ καλά επιλεγμένες και σεταρισμένες αναρτήσεις της WP δημιουργούν την έξτρα διαδρομή που θα χρειαστεί ο ψαγμένος αναβάτης και αποσβένουν τέλεια τις ανωμαλίες - για την πόλη, ούτε συζήτηση, ακόμη και αυτές που δεν ρυθμίζουν στο απλό Adventure, τα καταφέρνουν τέλεια. Η έκπληξη έρχεται στο χώμα, αφού σε ορεινές διαδρομές με ταχύτητες πάνω από τα 80χ.α.ω. δεν χρειάστηκε πραγματικά να ρυθμίσω κάτι. Σταθερότητα παντού, ακόμη και στα πιο απότομα χτυπήματα, σωστές αποσβέσεις ακόμη και σε σβέλτη οδήγηση μέσα σε πιστάκι motocross! Όχι, δεν είναι η ιδανική μοτοσυκλέτα για... motocross, απλά για τις ανάγκες της φωτογράφισης το κάναμε και αυτό. Γιατί η μοτοσυκλέτα έδειξε ότι μπορούσε, και δεν προβλημάτισε κάπου. Στα άλματα που κάναμε για τις ανάγκες της φωτογράφισης, δεν έβρισκε κάτω, ούτε τερμάτιζε - προσγειωνόταν άνετα, και προοδευτικά. Οι αποσβέσεις των αναρτήσεων είναι προοδευτικές κατά τη συμπίεση και η απόσταση από το έδαφος αρκετή ώστε εκτός από άλματα, να περνάς από απάτητα σημεία χωρίς να βρίσκει το πλαίσιο στο έδαφος.

Τοποθετείται πολύ εύκολα ακόμη και σε μπερμ σε πίστα motocross, και το μόνο που χρειάζεται είναι να διατηρείς το γκάζι ανοιχτό και να έχεις την απαραίτητη φόρα, ώστε να εξουδετερώσεις το βάρος του, που όσο οδηγείς, δεν φαίνεται. Για να μπορείς να οδηγείς σε πιστάκια προπόνησης σβέλτα, να πηδάς άλματα, να περνάς από νεροφαγώματα, να εμπιστεύεσαι την σταθερότητα σε δασικούς, να ντριφτάρεις με γκάζι παντού, ε, μάλλον είναι καλό και για μία απλή βόλτα στο χώμα!

Η νέα πρόταση της KTM για πραγματική οδήγηση Adventure, λέγεται 1090 Adventure R. Είναι «τόσο, όσο», όσο πραγματικά χρειάζεσαι για να παίζεις, όση δύναμη χρειάζεσαι για να κινείσαι γρήγορα ή πολύ γρήγορα, τόσο όσο μπορείς να κουμαντάρεις, ή ακόμη, και να πληρώσεις.

Έχοντας 1.100euro διαφορά από το απλό μοντέλο, το R φτάνει στα 14.990euro και περιλαμβάνει τα πάντα. Προστατευτικά κάγκελα, προστατευτικές χούφτες τιμονιού, προστατευτική πλαστική ποδιά κινητήρα, κοντή ρυθμιζόμενη ζελατίνα fering για οδήγηση στο χώμα (η οποία κάνει και εξαιρετική δουλειά στο ταξίδι), έτοιμες βάσεις για τοποθέτηση πλαϊνών βαλιτσών και μεγάλη σχάρα φόρτωσης με τεράστιες χειρολαβές συνεπιβάτη. Αυτές μπορούν να αφαιρεθούν ώστε να παραμείνει μόνο η σχάρα φόρτωσης που είναι αρκετά μεγάλη και με προσεγμένα σημεία για πέρασμα ιμάντων σύσφιξης.

Είναι προσεγμένο για adventure χρήση, αφού με μπότες enduro αλλάζεις εύκολα σχέσεις στο -σκληρό σε αίσθηση - κιβώτιο ταχυτήτων, με μία ψαλιδάρα που μπορεί να αντέξει άλλα τόσα άλογα, που διαθέτει μέχρι και ελαστική βάση για την αλυσίδα στο αριστερό άκρο, για αλλαγή ελαστικού. Μπορείς να του χρεώσεις ότι δεν έχει διπλό stand (το αγοράζεις ως έξτρα επίσημο αξεσουάρ, με τιμή 202 ευρώ), και πως έχει τεράστια εξάτμιση, που είναι από τα άσχημα σημεία του -και πιθανότατα ένα από αυτά που θα αλλαχθούν αμέσως.

Ναι, δεν είναι μία αγωνιστική μοτοσυκλέτα όπως το 950 Adventure που ξεπήδησε από το Dakar έχοντας κερδίσει δύο φορές τον θρυλικό αγώνα, με ότι θετικά ή αρνητικά μπορεί να έχει αυτό. Είναι όμως μία γνήσια μοτοσυκλέτα adventure προσαρμοσμένη στις σύγχρονες απαιτήσεις, που τα κάνει όλα ανετότατα και θα βολέψει περισσότερο από το ονειρικό 950 Adventure τον καθημερινό αναβάτη. Στα όρια, θα αποδειχθεί ίδιο και ακόμη και καλύτερο για τον μέσο αναβάτη. Γιατί ο ακραίος αγωνιζόμενος, που λέει ότι χρειάζεται τους 160 ίππους του 1290 Adventure R, ότι δεν έχει ανάγκη την ευκολία ρυθμίσεων της απόδοσης, το κορυφαίο Traction Control, το ρυθμιζόμενο ABS, που κάνουν την ζωή του, την βόλτα του και την απόλαυση του πιο εύκολη, προφανώς, δεν έχει οδηγήσει ακόμη το 1090 Adventure R!

Μοντέλο ΚΤΜ 1090 Adventure  R
Αντιπρόσωπος KTM SEE
Τιμή (euro) 14.990
Εγγύηση 2 Χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος, V 75°, 8βάλβιδος, 2ΕΕΚ
Κυβισμός(c.c.) 1050
Διάμετρος x διαδρομή (mm) 103 x 63
Συμπίεση (:1) 13
Τροφοδοσία ψεκασμός της Keihin EMS με σύστημα Ride by Wire και διπλή ανάφλεξη
Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1
Λίπανση  αντλία λαδιού
Εκκίνηση  μίζα
Συμπλέκτης υγρός πολύδισκος με σύστημα anti hopping (PASC)
Κιβώτιο 6 σχέσεις
Πρωτεύουσα σχέση 1.9 (76/40)
Τελική μετάδοση 2.470 (42/17)
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο τύπου χωροδυκτίωμα με σωλήνες στρογγυλής διατομής
Μήκος (mm) Δ.Α.
Πλάτος (mm) Δ.Α.
Ύψος  (mm) Δ.Α.
Μεταξόνιο (mm) 1.580
Γωνία κάστερ (°) 26
ίχνος (mm) Δ.Α.
Ύψος σέλας (mm) 850
Απόσταση εδάφους (mm) 220
Βάρος (kg)  205
Ρεζερβουάρ / Ρεζέρβα lt) 23 / 3,5
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Ανεστραμμένο μπροστινό σύστημα της WP, διάμετρος 48mm, διαδρομή 220mm, ρύθμισης απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, προφόρτιση ελατηρίων
Πίσω Μονό αμορτισέρ μοχλισμού της WP, διαδρομή 220mm, , ρύθμισης απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, υδραυλική προφόρτιση ελατηρίου
   
Φρένα  
Μπροστά Δύο δίσκοι διαμέτρου 320mm με δαγκάνες ακτινικής τοποθέτησης 4 εμβόλων με ABS της BOSCH 9M+ δύο καναλιών
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 267mm με δαγκάνα 2 εμβόλων, με ABS της BOSCH 9M+ δύο καναλιών
   
Τροχοί  
Μπροστά 90/90-21 TKC Continental TwinDuro
Πίσω 150/70 -18  TKC Continental TwinDuro
   
Εξοπλισμός Traction Control ρυθμιζόμενο σε τρεις θέσεις με Off Road Mode, ABS δύο καναλιών απενεργοποιούμενο με Off Road Mode , τέσσερα Riding Modes - Sport, Road, Rain και Off Road ως έξτρα 
   
Επιδόσεις  
Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm) 125 / 8.500
Ροπή στον τροχό (kg/rpm)  10,9 / 6.500

Δείτε παρακάτω τη δυναμομέτρηση του KTM 1090 Adventure R 2017.

ktm 1090adv r dyno

Και κατόπιν τη σύγκριση στις καμπύλες μεταξύ του KTM 1090 Adventure R 2017 και του "απλού" KTM 1090 Adventure. Το R φορούσε χωμάτινο ελαστικό, και έτσι εξηγείται η διαφορά υπέρ του απλού. Αν λοιπόν θέλετε... όλα τα άλογα να περνάνε κάτω, βάλτε ασφάλτινα ελαστικά. Αν θέλετε χώμα, δεν το συζητάμε.

adventure r vs aplo dyno

Για τις δυναμομετρήσεις, που έγιναν σε δυναμόμετρο της Dynojet, ευχαριστούμε το PowerHouse Engineering.

IMG_5617-web.jpgIMG_5622-web.jpgIMG_5615-web.jpgIMG_5624-web.jpgIMG_5629-web.jpgIMG_5612-web.jpgIMG_5633-web.jpgIMG_5627-web.jpgIMG_5614-web.jpgIMG_5619-web.jpgIMG_5618-web.jpgIMG_5637-web.jpgIMG_5626-web.jpgIMG_5635-web.jpgIMG_5632-web.jpgIMG_5628-web.jpgIMG_5641-web.jpgIMG_5621-web.jpg


triumph new bonneville 2016



Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

honda x adv akrapovic 2

Τελικό Akrapovic για Honda X-ADV

Ειδικά σχεδιασμένη για το νέο μοντέλο της Honda
akrapovic yamaha tmax 2017

Akrapovic για Yamaha TMAX (2017)

Κύρος και επιδόσεις σε ένα

Νέα αγοράς Αναβάτη

ixs orca evo

Αδιάβροχη φόρμα IXS Orca Evo

Για τα δύσκολα
Buff Combi Chive

Buff μαντήλια “σωλήνες” για το λαιμό & το κεφάλι

Υψηλή ποιότητα, πολλαπλές χρήσεις, μοναδικό στιλ
kranos unik clo1 racer 3

Κράνος UNIK CL01 Racer

Full Face με δυναμικά γραφικά