mazda skyactiv x

Υποβοηθούμενη αυτανάφλεξη μίγματος για οικονομία και μειωμένους ρύπους

 

Μπορεί οι περισσότεροι κατασκευαστές να επενδύουν και να στοχεύουν την έρευνα τους στις εναλλακτικές των ορυκτών καυσίμων,ενεργειακές πηγές, μερικοί άλλοι όμως δεν βιάζονται να κλείσουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

 Ο λόγος για την Mazda, η οποία παρουσίασε πρόσφατα έναν βενζινοκινητήρα, με την ονομασία Skyactiv-X, όπου “X” σημαίνει ο συνδυασμός χαρακτηριστικών πετρελαιοκινητήρων και βενζινοκινητήρων, σε ότι αφορά στην ανάφλεξη.

Αυτό που έκανε η Mazda, ήταν να βελτιώσει μια υπάρχουσα τεχνολογία που ονομάζεται HCCI (Homogenous Gharge Compression Ignition, δηλαδή “Ομοιογενής Ανάφλεξη Μέσω Συμπίεσης”, αν μπορούμε να το αποδώσουμε στα ελληνικά).

Τι είναι αυτή η τεχνολογία; Ουσιαστικά η κατάργηση του μπουζί στους βενζινοκινητήρες, αφού το καύσιμο μείγμα, συμπιέζεται σε πολύ μεγαλύτερη αναλογία στον θάλαμο καύσης, με αποτέλεσμα την αυτανάφλεξη του.

 Τα πλεονεκτήματα είναι ότι το μείγμα καίγεται ομοιογενώς και σε όλη την έκταση του στον θάλαμο καύσης, η αναλογία του αέρα είναι πολύ μεγαλύτερη και της βενζίνης πολύ μικρότερη και η θερμοδυναμική απόδοση είναι πολύ βελτιωμένη. Αποτέλεσμα; Χαμηλότερη κατανάλωση και πολύ βελτιωμένες εκπομπές καυσαερίων.

Η θεωρία είναι καλή και δουλεύει μάλιστα και στην πράξη αλλά έχει τα μειονεκτήματα της, το σημαντικότερο εκ των οποίων είναι ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει σε όλο το εύρος των στροφών ενός κινητήρα, παρά μόνο – με τις πιο επιτυχημένες εφαρμογές της τεχνολογίας- σε ένα 15% της χρήσης του.

Εδώ έρχεται η Mazda, επαναφέροντας το... μπουζί αλλά σε έναν νέο, κάπως πιο διακριτικό ρόλο. Αντί λοιπόν το μπουζί να είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για την ανάφλεξη του μείγματος, στην προκειμένη περίπτωση την υποβοηθά, λίγο πριν αυτή ξεκινήσει αυτόνομα.

Όταν το πιστόνι στην φάση της συμπίεσης οδεύει προς το ΑΝΣ, ένας ξεχωριστός εγχυτήρας, ψεκάζει μια ελάχιστη ποσότητα πιο πλούσιου μείγματος στο μπουζί, το οποίο πυροδοτεί μια αρχική ανάφλεξη στο πάνω μέρος του θαλάμου καύσης, η οποία λειτουργεί επικουρικά της αυτανάφλεξης που συντελείται λίγο μετά.

Ουσιαστικά μια mini – ανάφλεξη δημιουργείται εκεί που η αυτανάφλεξη δεν είναι δυνατή ή είναι ανεπαρκής σε απόδοση. Σύμφωνα με την Mazda, με αυτό τον τρόπο διατηρούνται τα πλεονεκτήματα της HCCI ανάφλεξης καλύπτοντας το 85% του εύρους στροφών ενός κινητήρα, πρακτικά δηλαδή μιλάμε σχεδόν για πλήρη λειτουργία με χαρακτηριστικά αυτανάφλεξης, έστω και “ψευδούς”, αφού ένα μπουζί συμμετέχει σε αυτή.

Oι κινητήρες αυτού του τύπου, θα τοποθετηθούν σε μοντέλα παραγωγής, το 2019.


triumph new bonneville 2016



Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

honda x adv akrapovic 2

Τελικό Akrapovic για Honda X-ADV

Ειδικά σχεδιασμένη για το νέο μοντέλο της Honda
akrapovic yamaha tmax 2017

Akrapovic για Yamaha TMAX (2017)

Κύρος και επιδόσεις σε ένα

Νέα αγοράς Αναβάτη

ixs orca evo

Αδιάβροχη φόρμα IXS Orca Evo

Για τα δύσκολα
Buff Combi Chive

Buff μαντήλια “σωλήνες” για το λαιμό & το κεφάλι

Υψηλή ποιότητα, πολλαπλές χρήσεις, μοναδικό στιλ
kranos unik clo1 racer 3

Κράνος UNIK CL01 Racer

Full Face με δυναμικά γραφικά