690 Duke Engine

Τα thumber που άλλαξαν την εικόνα των Αυστριακών

 

Μπορεί στις μέρες μας η KTM να έχει στην γκάμα της εκπληκτικούς V2 κινητήρες, να ετοιμάζεται για την παρουσίαση δικύλινδρων σε σειρά μεσαίου κυβισμού και να συμμετέχει στα MotoGP με την RC16 V4, ωστόσο όλα τα οφείλει στα τετράχρονα, υγρόψυκτα μονοκύλινδρα της, με την ονομασία LC4.

H ιστορία των τετράχρονων LC4 αρχίζει το μακρινό 1982, όταν η KTM αντιλαμβάνεται ότι η εξέλιξη των δίχρονων μεγάλου κυβισμού θα χτύπαγε σύντομα “ταβάνι”. Για αυτό τον λόγο οι Αυστριακοί ξεκινούν την δημιουργία ενός τετράχρονου, τετραβάλβιδου και υγρόψυκτου κινητήρα, με βασική προϋπόθεση, να μην ξεπεράσει σε μέγεθος έναν 2Τ 500κ.εκ.

10416 Engine LC4 four ventil
To πρώτο LC4 μοτέρ της KTM

Για την ακρίβεια, χρησιμοποιούσαν κάσες και καλούπια από το δίχρονο 500άρι τους, ενώ η ονομασία του project ήταν LC4, δηλαδή Liquid Cooled (Υγρόψυκτος) και 4 από τον αριθμό των βαλβίδων.

350lc4
Το 350άρι 4T enduro, που με οδηγό τον Joachim Sauer, χάρισε έναν "τετράχρονο" τίτλο στην ΚΤΜ 

Μετά από 5 χρόνια εξέλιξης, το νέο μοτέρ ήταν γεγονός και μπήκε για πρώτη φορά σε ευρεία παραγωγή με μια έκδοση 553 κ.εκ., στο 600 GS LC4 του 1987. Παράλληλα ή KTM είχε εξελίξει και την racing εκδοχή του κινητήρα αυτού και με το ντεμπούτο του στους αγώνες, κερδίζει δύο πανευρωπαϊκά πρωταθλήματα enduro, ένα στην κατηγορία των 350 κ.εκ. με τον Joachim Sauer και ένα στα μεγάλα τετράχρονα, με τον Gianangelo Croci!  

ktm600lc4gs1987
600 GS LC4 του 1987, το πρώτο μοντέλο ευρείας παραγωγής με το νέο τετράχρονο κινητήρα 


Η πορεία του LC4 μόλις είχε ξεκινήσει και πάνω στις εκδόσεις αυτού του κινητήρα, σε πολιτική ή αγωνιστική χρήση, η KTM θα στηρίξει όλη της την ραγδαία άνοδο, που την μετέτρεψε από μια μικρή σχετικά εταιρεία, στην δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευάστρια της Ευρώπης!

Ποιος μπορεί να ξεχάσει μοντέλα όπως τα “ψηλόφτερα” 620 και 640, τις αντίστοιχες εκδόσεις Adventure και φυσικά το Duke ή τα SM LC4; Μοτοσυκλέτες που έγραψαν την δική τους ιστορία και έθεσαν νέους κανόνες και standard απόδοσης στην αγορά.

adv640
Τα 620 / 640 LC4 Adventure, επαναπροσδίορισαν την κατηγορία των On-Off στο ιδανικό 50 / 50 μεταξύ άσφαλτου και χώματος 

Στο αγωνιστικό πεδίο επίσης, ο LC4 κινητήρας απέφερε αμέτρητους τίτλους σε παγκόσμια και τοπικά πρωταθλήματα στην ΚΤΜ, τόσο στο Enduro, όσο και στο MX, ενώ δεν θα πρέπει φυσικά να ξεχνάμε την απόλυτη επικράτηση της εταιρείας στο Dakar, όπου έχει σαρώσει τα τελευταία… 16 χρόνια (!) με 15 νίκες να σημειώνονται με μονοκύλινδρες μοτοσυκλέτες.

Το ιστορικό νήμα του LC4 μας οδηγεί στο σήμερα και στις 690 εκδόσεις του μοτέρ αυτού. Εξακολουθεί να αποτελεί έναν εκπληκτικό κινητήρα, εντυπωσιάζοντας για εντελώς άλλους λόγους σε σχέση με τους προγόνους του. Πρόκειται πολύ απλά, για τον πιο εξελιγμένο μονοκύλινδρο κινητήρα ευρείας παραγωγής!

duke6201994

Η μοτοσυκλέτα που έκανε τον δίτροχο κόσμο να παραμιλά! KTM 620 Duke (1994)

Δεν ξέρουμε αν θα έχει συνέχεια αυτό το εκπληκτικό μοτέρ που κλείνει αισίως τριάντα χρόνια άκρως επιτυχημένης παρουσίας στην αγορά. Το πιο πιθανό είναι να συνεχίσει για κάποια ακόμα χρόνια, αφού συμμορφώνεται με τις Euro4 προδιαγραφές. Το σίγουρο και ιστορικά καταγεγραμμένο όμως, είναι ότι η ΚΤΜ δεν θα είχε φτάσει ποτέ στην σημερινή της κατάσταση, χωρίς αυτό το μοτέρ. Ως εκ τούτου, η είσοδος του στο Hall of Fame των σημαντικότερων κινητήρων στην ιστορία των δύο τροχών, είναι δικαίως επιβεβλημένη!   


triumph new bonneville 2016


Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

barracuda tmax 530 bash pinakidas

Βάση πινακίδας Barracuda για Yamaha TMAX 530 (12-16)

Ελαφριά, στιλάτη και αναδιπλούμενη
piaggio prosfora beverly 3

Piaggio – Όφελος 290 ευρώ στα Βeverly 300!

Νέες, μειωμένες τιμές στις εκδόσεις ΑΒS, S ABS, ABS Police!

Νέα αγοράς Αναβάτη

Acerbis X Move 2 boots

Μπότες Acerbis X-Move 2.0

Κορυφαίων προδιαγραφών
Icepeak Softshel gantia

Γάντια Icepeak Softshell Hispu

Για το κρύο και την βροχή
Touratech Aventuro Mod Companero

“Σπαστό” κράνος Touratech Aventuro Mod Companero

Με την υπογραφή της Schuberth